Inloggen als federatielid Inloggen als clubbestuurder

Wandelsport Vlaanderen vzw lanceert nieuw wandel.be platform

Bij Wandelsport Vlaanderen vzw zijn we ervan overtuigd dat regelmatig wandelen je niet alleen gezonder, maar ook gelukkiger maakt. Als wandelfederatie willen we onze passie voor wandelen zoveel mogelijk delen en iedereen aan het bewegen krijgen. Binnen die missie lanceert Wandelsport Vlaanderen vzw een gloednieuw online platform genaamd wandel.be (www.wandel.be). Deze website wil vooral een inspiratie- en informatiebron zijn voor alle wandelaars in Vlaanderen. Ongeacht of ze lid zijn van de wandelfederatie of niet. Wandel.be is dé dagelijkse stap naar wandelen voor iedereen die graag op stap gaat.

Meer en meer mensen ontdekken tegenwoordig de wandelsport. Zowel jong als minder jong gaat steeds op zoek naar de leukste wandeltochten en -activiteiten. Dit op een breed spectrum, van een ontspannende zondagswandeling in het bos tot de strafste meerdaagse tochten. Om beter in te spelen op de noden en behoeften van de beginnende tot doorwinterde wandelaar, lanceert Wandelsport Vlaanderen vzw met trots een gloednieuw online platform genaamd wandel.be (www.wandel.be). Via deze website wil de federatie een ruim doelpubliek aan Vlaamse wandelaars informeren, inspireren en motiveren rond wandelen. De mooiste Belgische routes komen uiteraard aan bod, maar ook interessante tochten of wandelbestemmingen buiten de landsgrenzen krijgen de nodige aandacht. Daarnaast zullen er op het contentplatform ook heel wat praktische tips te vinden zijn rond training, gezondheid en uitrusting. Zo kan iedere wandelaar voorbereid én veilig op pad. Ook de wandel.be kalender (vroeger Walking in Belgium kalender) – die jaarlijks ruim 1.300 wandelingen bundelt - verhuisde mee naar het nieuwe wandel.be inspiratieplatform.

Ook via de social media-kanalen van wandel.be (voorheen Wandelsport Vlaanderen vzw), zullen Vlaamse wandelaars op regelmatige basis geïnspireerd worden over wandelen. Uiteraard blijft ook het wandel.be magazine - hét tijdschrift over wandelen, gezondheid en natuur – op driemaandelijkse basis verschijnen. Daarnaast is er ook de wandel.be smartphone applicatie, waar je onder meer de meest recente wandelkalender terugvindt, net als een overzicht van de wandelclubs verbonden aan Wandelsport Vlaanderen vzw en de laatste nieuwtjes.

Wandelsport Vlaanderen vzw blijft daarnaast de overkoepelende organisatie van ruim 320 Vlaamse wandelclubs. Om haar leden en clubbestuurders nog beter te ondersteunen, werd ook de federatiesite www.wandelsportvlaanderen.be in een nieuw jasje gestoken. Op deze website vind je nog steeds alle informatie omtrent de aansluiting als wandelclub, lidmaatschap, de organisatie van wandeltochten, opleidingen,… Uiteraard lees je er ook alle nieuwtjes rond Wandelsport Vlaanderen vzw.

Ontdek het gloednieuwe wandel.be platform!

Andere artikelen